Opublikowano: 2019-05-15

Rząd chce rozbudować sieć kolejową: 1,6 tys. km nowych linii

Konferencja odbyła się 9 maja w delegaturze ostrołęckiego Urzędu Wojewódzkiego. Do Ostrołęki przyjechali wicemarszałek Senatu Adam Bielan, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.

Nie zabrakło też reprezentantów ostrołęczan w osobach kierownika delegatury Urzędu Wojewódzkiego Marcina Grabowskiego, a także parlamentarzystów: senatora Roberta Mamątowa i posła Arkadiusza Czartoryskiego.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać pomiędzy Warszawą a Łodzią. CPK to jednak nie tylko lotnisko, to także rozległa sieć połączeń kolejowych, która ma zostać rozbudowana bądź budowana od nowa. 

Zyskać ma na tym Ostrołęka i region ostrołęcki. Miasto znalazło się w planach jednego z nowych połączeń kolejowych: Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko (tzw. szprycha nr 3). Miasto będzie miało także szybkie połączenie ze stolicą. O wiele szybsze niż obecnie – teraz do Warszawy jedziemy koleją ok. 2 godziny, po wybudowaniu połączenia ten czas skróci się do nieco ponad 1 godziny. Dzięki rządowym planom dotyczącym CPK do Łomży dojedziemy w 18 minut, a do Giżycka – 1 godzinę i 10 minut (obecnie prawie dwa razy dłużej). 

Już w tym roku powinny zostać ogłoszone pierwsze przetargi w sprawie wytyczenia tras kolejowych. “Ostrołęcka nitka” jest w pierwszym etapie inwestycji, czyli może zostać oddana do użytku jeszcze przed zakończeniem budowy CPK.

- Unia Europejska, jak i cały cywilizowany świat, inwestuje w kolej: to transport ekologiczny, bezpieczny, nieobciążający przyrody, niewykluczający nikogo – mówił Mikołaj Wild.

- Od wielu lat środowisko naszego regionu podnosiło kwestie kolejowe – przypomniał poseł Arkadiusz Czartoryski. – Nie było to możliwe do momentu powstania rządu Prawa i Sprawiedliwości. 

Do pobrania::

powrót